פרופ' סגל: "עוד 600 אלף איש מחוסנים או מחלימים יעצרו את התחלואה"

אסתי פלד No Comments on פרופ' סגל: "עוד 600 אלף איש מחוסנים או מחלימים יעצרו את התחלואה"

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" נותן את הערכותיו על גל הקורונה החדש עם המוטציה ההודית ומשדר אופטימיות, "העלייה בחולים הקשים היא איטית בזכות החיסונים". להערכתו, "נעבור עוד כמה קורבנות אך לא נגיע למספרים של החולים הקשים שהיינו בעבר"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והסביר את העלייה בנתונים של נדבקים בקורונה, לדבריו, "אין פערים מהנתונים לבין דיווחי משרד הבריאות. העלייה במאומתים יציבה, אבל העלייה בחולים קשה יותר איטית, וזה בזכות החיסונים". הסביר פרופ' סגל והוסיף, לכן "הקבינט החליט שמספר החולים קשה גם קובע את המדד. המספרים יעלו עוד – אבל הצפי שזה יהיה מתון".

המירוץ לעוד חיסונים ימנע עלייה נוספת מסביר פרופ' סגל, "מה שיעצור את העלייה בתחלואה, זה עוד 600,000 איש שאו שידבקו או שיתחסנו. ככה נוכל לחזור למצב הקודם, עם ירידה מתמשכת של התחלואה. יש כבר 225,000 חדשים שהתחסנו. גם המשלוחים הוקדמו, ויש עוד 1.2 מיליון איש מעל גיל 12 שלא התחסנו" משדר פרופ' סגל אווירה אופטימית.

ערן מבהיר כי לא הכל יעבור חלק, להערכתו, "נעבור אמנם דרך קורבנות, אבל לא נגיע למספר החולים קשה. יש חשש שאיזשהו מוטציה יגבר על החיסון, אבל אנחנו מדינה קטנה. אין ספק שיבואו עוד מוטציות, ולכן חשוב להתחסן. זה גם מונע תחלואה קשה".



0 תגובות